CHANNELS SATELLITE IPTV FORUMS
 romana english 





[30.12.2006] China orders crackdown on online TV broadcasts

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/frosatnet/data/www/frosat.net/defines.php on line 103

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/frosatnet/data/www/frosat.net/defines.php on line 104

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/frosatnet/data/www/frosat.net/defines.php on line 105

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/frosatnet/data/www/frosat.net/defines.php on line 106

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/frosatnet/data/www/frosat.net/defines.php on line 107

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/frosatnet/data/www/frosat.net/defines.php on line 108

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/frosatnet/data/www/frosat.net/defines.php on line 109

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/frosatnet/data/www/frosat.net/defines.php on line 110

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/frosatnet/data/www/frosat.net/defines.php on line 111

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/frosatnet/data/www/frosat.net/defines.php on line 112

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/frosatnet/data/www/frosat.net/defines.php on line 113

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/frosatnet/data/www/frosat.net/defines.php on line 114

Thursday, December 28th, 2006


Text of report in English by official Chinese news agency Xinhua (New China News Agency)

Beijing, 28 December: Chinas State Administration of Radio, Film and Television (SARFT) has issued a circular Wednesday [27 December] ordering a crackdown on companies illegally broadcasting TV programmes on the Internet. The SARFT circular prohibits cooperation between SARFT-affiliated institutions and online TV stations that have been broadcasting TV programmes including news programmes without legal permission, using names such as China international economic TV (ccnettv.com), and China network TV (cntv.net.cn), according to the circular.

Some of the illegal online TV stations even forge government permissions to recruit reporters, set up branch stations, and profit from advertising revenue. According to Chinas Regulations on the Management of TV and Radio Stations, TV and radio stations can only be established by government departments and government-affiliated radio and TV groups.

Chinas Management Measures for Transmitting A/V Programme over Internet and Other Information Networks, which took effect in October 2004, also sti****te that online broadcasters of audio and video programmes must obtain permission from SARFT before broadcasting. Online programme broadcasters are not authorized to make their own programmes.

Broadcasters in violation of the regulation could be fined up to 30,000 yuan (3,750 US dollars) and even prosecuted.

Source: http://www.rdi-board.com

Print
 

News:

!



ANALAGOUS NEWS...

[08.11.2006] Uefa launches Champions League video

[12.03.2006] BBC and ITV multicast trial of internet television
 
FRESH NEWS...

[09.01.2016] Gazprom-media launches new TNT4 federal TV channel

[07.06.2013] Showtime Puts An End to 'The Borgias' After Three Seasons

[17.01.2012] Magtisat - First DTH TV Platform In Georgia Starts Via ASTRA

[10.12.2011] GlobeCast expands satellite capacity in Russia and CIS Countries

[02.12.2011] EUTELSAT, ONE GROUP, ONE NAME, ONE FLEET

[10.11.2011] Eutelsats W3C Satellite In Full Commercial Service

[09.10.2011] SES Secures Further Contract With Channel 4 On ASTRA 1N

[09.10.2011] Istanbul FM TV Broadcasts On SES 31.5 Degrees East

[09.10.2011] EUTELSATs W3C SATELLITE SUCCESSFULLY LAUNCHED AND ON ITS WAY TO 16 DEGREES EAST

[09.10.2011] Ghana Adopts DVB-T2 for Digital Terrestrial TV Transmission
Rambler's Top100 Rambler's Top100
: Home :: Articles :: Satellite :: Forums :: Channels :: Terrestrial :: IPTV :: News :: Contacts :